Er is een probleem met de netwerklicentie van RFEM 5.xx of RSTAB 8.xx. Als u het volgende stappenplan doorloopt dan wordt het probleem mogelijk direct opgelost.
1) Download het laatste autorisatiebestand en installeer dit bestand.
Start RFEM altijd als Administrator!
Haal eventueel het Authore.ini bestand weg: Zie ook: Installatie autorisatiebestand lukt niet na activeren proeflicentie van RFEM
2) Staat de verwijzing naar de licentie server goed ingesteld?
Bij (1) Configuration > (2) Access to remote license managers kiest u (3) Agressive Search for remote license
en daarna Submit.
Het is ook mogelijk om bij (4) direct het adres van de server in te vullen bijv 192.168.1.1.
en daarna op Submit.
3) Werk het stuurprogramma bij: https://mscengineering.freshdesk.com/support/solutions/articles/8000050063-installatie-licentie-rfem-met-een-hasp-dongel-
Als bovenstaande stappen niet gewerkt hebben, neem dan gerust contact op.