Waarom duurt het lang voordat mijn RFEM rapport gegeneerd wordt ?


Er kunnen een aantal oorzaken zijn waarom de rapporten in RFEM langzaam of niet gegenereerd worden. Het kan te maken hebben met de virusscanner, printerupdates of een niet standaard pdf printer.


We adviseren om het volgende na te lopen: 

1) De invloed van een virusscanner op de snelheid en RFEM-bestanden 

2) Welke versie van RFEM gebruik je 
( 5.26.02 is beschikbaar) misschien is het handig om te updaten. 
Updaten van RFEM naar laatste versie

3) Waarschijnlijk is de driver van de Printer niet up to date, of je gebruikt een exotische pdf printer
(Het eerste wat we altijd adviseren is om de printer drivers te updaten. Dat lost de meeste problemen die gebruikers hebben met rapporten op) 

4) Een andere tip die we geven is het gebruik van de XPS document printer als windows-standaard printer te gebruiken. 
(zie screenshot)

5) Dlubal adviseert in het geval van een (onverklaarbaar) PDF probleem de gratis PDF24 printer/writer te gebruiken 
https://www.dlubal.com/en/support-and-learning/support/faq/002526 
Hier te downloaden.
https://nl.pdf24.org/pdf-printer-installation.jsp 

6) Dlubal schrijft nog het volgende artikel. Hier worden een aantal problemenoplossingen samengevat. 
https://www.dlubal.com/en/support-and-learning/support/faq/000276
Je kunt deze tips langslopen. ( met evt. jullie IT)

7) Heb je veel plaatjes in je rapport ? 
https://www.dlubal.com/en/support-and-learning/support/faq/002824